2013. július 30., kedd

Te vagy a kulcs a kilincs alatt

Forró könnycseppek nyalogatták a szemhéjamat, miközben igyekeztem Árnyék elől elrejteni arcomat. A hajamba temetkeztem, úgy simultam hozzá, mint egy puha, megszelídíthetetlen - de épp igencsak kezes - macska, aki, egy kis szeretetért és törődését kuncsorogva olykor befészkeli magát gazdája ölébe, és órákra ki sem lehet könyörögni onnan.
Megpuszilgattam Árnyék nyakát, óvatosan vettem a levegőt, nehogy megneszelje bűnömet, nehogy fény derüljön az igazságra. Nem akartam elmagyarázni, mit takar a "Nincs semmi baj, jól vagyok!", nem akartam megszólalni, csak őt akartam, ölelni és ölelni a végtelenségig, a hátára tapasztani az ujjaim és cirógatni vagy a mellkasára feküdni és beinhalálni minden moccanását, a bőre forróságát, a lélegzete puhaságát, a szívdobbanásainak ütemét.
Nem is tudtam igazán, miért sírtam - nem is sírtam igazán. Csak ott csücsültek a könnyeim a szemem szélén, várták, hogy kibuggyanhassanak, de amikor felém hajolt és a nevemet súgta, elfogytak a szavak, elfogytak a gondolatok, és nem volt semmi, csak ő meg én, csak a könnyű zihálásunk összekavarodva.
Folyton ki akartam mondani, hogy félek, hogy nem akarok nélküle lenni, nem akarom, hogy a közös Balatonozásról a kórházasdi miatt le kelljen mondani, nem akarom a nélküle töltött őszt, nem akarom a magányt, nem az enyém, nem a miénk, menjen máshova.
- Mit akarsz? - kérdezte, mélyen az enyémbe fúrva pillantását. Tudtam, hogy nem úgy érti, ahogy én. A tekintete egészen ködös volt már, elfolyós volt benne a vágyakozás meg a szerelem, és csak rám várt, az én szavamra, hogy végre egészen belefeledkezhessen a világunkba. Tudtam, hogy az a pillanat nem egészen erről szólt, mégis kimondtam, hiszen megfelelt a válaszom mindkettőnknek.
- Téged. Csak téged, téged, téged - ismételgettem elcsukló hangon, és magamhoz húztam, a vállába fúrtam az arcomat, és öleltem, addig öleltem, míg meg nem feledkeztem a fájdalmamról és a félelmemről, és amíg a lelkem egészen az övéhez nem simult.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése